نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6572
-
الف
+

گریم های جنجالی سریال های آی فیلم2؛ از «ستایش» تا «کیمیا»

«مهراوه شریفی‌نیا» بازیگر سریال «کیمیا» به صحبت های طراح گریم این سریال واکنش نشان داد.

به گزارش آی فیلم2، سریال های مشهور و محبوبی که مقاطع مختلفی را روایت می کنند با وجود اینکه از سوی مخاطبان مورد استقبال قرار می گیرند اما در بعضی جنبه ها انتقاداتی نیز به آنها وارد می شود.

یکی از انتقاداتی که مخاطبان در این نوع سریال ها وارد می کنند مربوط به گریم بازیگران است؛ به طوری که با وجود گذر سال ها در خط داستان، ظاهر شخصیت ها تغییر محسوسی نداشته اند.

زمانی که بحث نقش‌آفرینی در یک شخصیت پیر مطرح می‌شود، شما چندین راه پیش روی خود دارید؛ می‌توانید یک بازیگر همه‌فن حریف را استخدام کنید که با کمترین گریم ممکن بتواند نقش یک فرد پیر را به خوبی ایفا کند و یا نه می‌توانید فردی با نزدیک‌ترین سن به شخصیت فلم را انتخاب کنید.

اما داستان برخی فلم‌ها به گونه‌ای پیش می‌رود که از بازیگر می‌خواهد، در سراسر فلم در سنین مختلف ظاهر شود و این جاست که گریم مهم و البته دشوار می‌شود.

به عنوان مثال شخصیت «ستایش» در فصل دوم برای نشان دادن سن بیشتر گریم اغراق شده داشت اما در فصل سوم به نظر جوانتر می رسید.

همچنین فصل سوم که سریال «کیمیا» هم اکنون از آی فیلم2 درحال نشر می باشد وقایع زندگی زنی به نام «کیمیا» را که در زمان حال می گذرد به تصویر کشید و زمان نشر با انتقادهای بسیاری مواجه شده چرا که گریم شخصیت مرکزی سریال، تغییر چندانی نداشت.

«امیر اسکندری» طراح گریم این سریال در واکنش به انتقادهایی که به گریم مهراوه شریفی نیا وارد شده، بی‌میلی بازیگر نقش «کیمیا» را علت خوب در نیامدن گریم وی عنوان کرده و مدعی شده بانو شریفی نیا برای پیر شدن نقش « کیمیا» اجازه نمی داده از لاتکس و خط های پر رنگ صورت و لنز استفاده شود.

در مقابل «مهراوه شریفی نیا» نیز در واکنش به انتقادات گریم خود در سریال «کیمیا» و صحبت های گریمور این سریال اظهار داشته است:  من از گریم دوران نوجوانی خودم در این سریال هم راضی نبودم و این موضوع را بارها تکرار کردم اما در پایان با یک عذرخواهی همه چیز تمام شد. 

وی همچنین با رد اظهارات آقای اسکندری درپیوند با عدم همکاری وی با گریمورها گفته است: به عنوان بازیگر موظف هستم که سختی های گریم را تحمل کنم، من حتی به تیم گریم هم گفته بودم، حاضر هستم برای بهتر شدن وقت بیشتری بگذارم و بیشتر گریم شوم.

اهمیت صنعت گریم و چهره پردازی در دنیای هنر به حدی زیاد است که گاه حتی باعث بهتر دیده شدن یا زیر سوال رفتن یک اثر می شود.  باوجود انتقاداتی که به گریم بازیگران 2 سریال پربیننده «ستایش» و «کیمیا» وارد شده، باید گفت سینمای ایران در زمینه گریم و چهره پردازی طی سال های اخیر بسیار موفق عمل کرده است و آثار شاخصی مانند «مختارنامه»، «روزگار قریب»، «نردبام آسمان» از نظر هنر گریم کاملا چشمگیر بوده‌اند.

گفتنی است سریال «کیمیا» هر شب ساعت 20 به وقت تهران، ساعت 21:00 به وقت کابل و ساعت 21:30 به وقت دوشنبه از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر